Om ”Fri It- support direkt”


I ett inlägg här den 14 maj fick du information om Fri It – support direkt.
Tjänsten är ett projekt uppbackat av regeringen, Arvsfonden, Hjälpmedelsinstitutet samt PTS. Tjänsten skulle avslutas nu i höst men man har förlängt försöksperioden till i maj 2014, för att därefter om det fallit väl ut lansera det officiellt för hela Sverige.
Tjänsten var tillgänglig bara i vissa kommuner bl.a. Söderköping men efter samtal med ansvarig fick våra medlemmar i SeniorNet Norrköping också möjlighet att använda tjänsten.

Viktigt att vi använder tjänsten så den får en fortsättning!

Du som tycker det är krångligt att använda datorn, kanske nyligen gått en kurs hos oss och nu sitter framför datorn tränar på kursavsnittet, kommer inte vidare och har ingen att fråga. Ring då 0771–14 15 00 måndag till fredag 10.00–20.00!
Du kan också få hjälp med frågor om din mobil telefon!

Du får prata med för tjänsten särskild utbildad personal på företaget Transcom som ingår i Kinnevikgruppen. De tar god tid på sig för att lösa ditt problem, de kan om du vill med ett särskilt program koppla upp sig på din dator där du per telefonen och på din dataskärm kan följa hur de löser uppgiften. Företaget är seriöst och tillförlitligt när de hjälper dig.

Om du som kanske redan använt tjänsten vore det värdefullt att du ger dina synpunkter på kommentar nedan. Tack!

Lars Söderholm 2013-12-05

Annonser
Det här inlägget postades i Aktivitet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s