Det är aldrig försent att lära!


image

(En berättelse ur Bojan’s omfattande inlägg i hennes blogg.)

”Nu måste jag bara tala lite om datakunskap. Tro inte att jag har något att lära ut, för det är stora luckor i mitt vetande. När datorn krånglar för gamla tanter och gubbar brukar barnbarnen ge dem ett handtag och det kan de vara glada för. En del äldre personer med eller utan barnbarn tror att de är alldeles för gamla för att börja använda nutidens teknik fast de är klara i huvudet och hur kavata som helst i andra sammanhang. Tro mig. jag började vid 93 och hade förstås lite besvär med ”musen” innan jag fick den dit jag ville. När jag fått kläm hur den funkade ville jag veta mer och jag blev jätteglad när jag hittade till SeniorNet. Det var rena fyndet för de har som motto att ”äldre lär äldre” och lärarna tog det så sakteliga att man fattade galoppen. Nu kan jag ju t o m blogga och äran får jag ge till min datalärarinna.

Jag tycker att jag har SeniorNet att tacka för så mycket att jag beslutat mig för att ge dem lite reklam och bli deras ansikte utåt. De har kurser olika stadsdelar för seniorer som är nybörjare och för dem som kan lite och vill lära mer. Ordstävet ”att man blir aldrig för gammal för att lära” kan nog stämma in på många av våra seniorer.Ta mig som exempel.

Bojan”

Vad tyckte du om Bojan’s små berättelser?

Skriv in nedan på kommentarer dina synpunkter viktigt att veta dina önskemål, för att fortsätta med inlägg på Senior-IT-bloggen?

Lars Söderholm 2015-02-23

Det här inlägget postades i Aktivitet. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det är aldrig försent att lära!

  1. Peo Engstrand skriver:

    Det är jätteroligt att läsa om hur andra använder sina datorer och man blir glad när även ” äldre ” inser vilken nytta och glädje man kan ha av en dator. Man får ju även lätt kontakt med nära och kära och det är enkelt att få nya kontakter.

    Gilla

  2. Lars Söderholm skriver:

    Tack Nils Gunnar för din kommentar det var ytterligare ett antal besökare som utryckt sitt gillande av bloggen och det var vid 9-tiden på måndagen. De försvann alla då Telia och Tele2 gemensamma 3 G nätt gick ner. Men tack alla!

    Gilla

  3. Göran skriver:

    Jättetrevligt att du tar med sådant här på din blogg Lars / Göran

    Gilla

Kommentera

