Här är Bojan’s senaste inlägg.


image

Idag (i går) har jag visats upp i TV-rutan igen. Jag har så att säga gått i repris. Tro för all del inte att det beror på att jag är märkvärdigare än andra som medverkat i ”Fråga Doktorn-programmet utan anledningen var att dagens intervjuperson hade insjuknat. Det är ganska pinsamt att se sig själv i rutan och att höra sin egen röst. Man låter inte som man tror att man låter och man förlorar en del illusioner om sig själv. Jag är inte speciellt rutinerad. Första gången jag uppträdde i TV blev jag medveten om att det varken är storlaget eller glamoröst. Det är kala rum och det är lätt att snubbla över en massa kablar som ligger utslängda på golven utan ordning och reda. Det kan i bästa fall finnas en soffa och ett bord i inspelningslokalen. Första gången jag medverkade i TV valdes jag till ”Veckans svensk” och gick hem med en segerpokal och en jättebukett med stiliga blommor. När jag åkte dit hade inte den blekaste aning om att jag skulle vara med i ett tävlingsprogram. Det blev jag varse först när jag var på plats. Att jag vann den gången var nog mest för att de röstande tyckte synd om mig och att det var orättfärdigt av TV att låta en gammal tant tävla mot en ung och stilig idol. Det vägde inte jämt så att säga eftersom idolen var ingen mindre än Måns Zelmerlöv. Jag tror inte han grämde sig över förlusten utan tog den som en gentleman. Jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite stolt över vinsten och pokalen har fått en framträdande plats i bokhyllan. Vissa personer presenterar sig ”som kända från radio och TV” men riktigt så högfärdsgalen tänker jag inte bli utan skall fortsätta med att vara mig själv och ingen annan. 16/3 2015

Läs mer här på hennes blogg!

Lars Söderholm 2015-03-17

Det här inlägget postades i Aktivitet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

